Gémes Természetjáró Egyesület

2006. évi hírek

2005. évi hírek

Egyesületi hírek 2015.

Véget ért a 2015. évi Budapesti és az Országos Középfokú Tájékozódási Túrabajnokság. Egyesületünk tagjai a következő eredményeket érték el:  Dravecz Ferenc - országos középfokú A csoport 1. hely, budapesti középfokú A csoport 2. hely; Bruckner Viktor és Fodor Zoltán - országos középfokú B csoport 9. hely, budapesti középfokú B csoport 6. hely; Balázs József és Balázsné Tóbiás Ildikó - országos középfokú családi kategória 7. hely, budapesti középfokú családi kategória 4. hely; Tárnok Attila, Markovics Diána és Tárnok Andrea - budapesti alapfokú családi kategória 7. hely. A részletes eredmények itt láthatók: országos középfokú bajnokság, budapesti középfokú bajnokság, budapesti alapfokú bajnokság.

Bruckner Viktor egy másik sportban is szép eredményt ért el: a rallye országos bajnokságban a Historic C korcsoportban II. helyezést szerzett.

Sikeres volt az Árpád-kilátóhoz rendezett Mikulás-túránk. Három csoportban összesen 128 fő részére tudott meglepetést szerezni a Mikulás. A túráról készült képek itt láthatók.

Az októberi háromnapos ünnepen az istenmezejei kirándulásunk elmaradt, de azért annyi időre sikerült felmenni, hogy a tél előtti víztelenítést elvégezzük. A Hungária Kollégiumtól az utcai szobába kaptunk még egy ugyanolyan emeletes ágyat, mint a többi. Az ottani faágy a hátsó szobába került a rosszabbik emeletes ágy helyett. Plédeket és egy lengőteke állványt is kaptunk.

Dravecz Feri és kollégái jelentős nemzetközi szakmai sikert értek el. 15 év kutatómunkával a Richter Gedeon Gyógyszergyárban kifejlesztették a kariprazin nevű hatóanyagot, mely skizofrénia és depresszió kezelésére használható. Az ebből készült gyógyszert az USA-ban törzskönyvezték.

A személyi jövedelemadó 1%-ából idén 153.631,- Ft-ot gyűjtöttünk össze. Köszönet mindenkinek, aki élt ezzel a lehetőséggel.

Nyár végi káptalanfüredi túránkon a nagyon szép, új apartmanokban szálltunk meg. Mivel nagyon meleg volt, csak a strandon voltunk, más programot most nem találtunk ki.

Istenmezejei karbantartó táborunkban a következő fejlesztéseket és javításokat végeztük el: új, állandó tűzrakó helyet építettünk a mosdóépület mellett, a mosdóajtó előtti részt lebetonoztuk, a háztetőre lógó ágakat levágtuk, egy cserepet megigazítottunk, egy kitört ablakot beüvegeztünk és a TV-t ideiglenesen beüzemeltük. A táborról készült képek itt láthatók.

Idén is részt vettünk a Spirit of Balaton kerékpáros teljesítménytúrán. Egyesületünkből ezúttal ifj. Lehoczki Zoltán, Szőllősi Zsolt és Szatmári András teljesítették a teljes, 220 km-es távot, Lehoczki Zoltán pedig 180 km-ig jutott.

Jól sikerült a Természetjáró Gyerekek és Diákok Országos Találkozója Csillebércen. Az éjszakai és a nappali verseny pályáját Dravecz Feri tervezte meg és részünk volt a teljesítménytúra megszervezésében is. A kispesti csapatok sikeresek voltak, az Ady Iskola csapata megnyerte az általános iskolások összesített versenyét. A találkozó megnyitóünnepségén Lehoczki Zoltán a TFSZ elnökségétől az Ifjúsági Természetjárásért Életműdíjat vehette át. A találkozóról Kispest honlapja is beszámolt.

A Budapesti Természetbarát Sportszövetség közgyűlésén Szalai László a „Természetjárás fejlesztéséért” kitüntetés bronz fokozatát, Dravecz Ferenc pedig „Magyarszéky Béla” Emlékérmet kapott. Gratulálunk a kitüntetésekhez!

Május 22-25. közötti szlovákiai pünkösdi egyesületi kirándulásunkon megnéztük a zólyomi várat, a Kis-Fátrában a Felső-lyuk szurdokot és az 1709 méter magas Nagy-Kriván csúcsot, Sztrecsény várát valamint Bajmóc várát és állatkertjét. Kálmi képei és Viktor képei itt láthatók.

Május 1-3. közötti istenmezejei túránkon kirándultunk Tar környékén, meglátogattuk Szlovákiában a Somoskő melletti Macskalyuk bányát és a várat valamint felmentünk a Salgótarján melletti Pécs-kő csúcsra. A túrákon készült fotók itt láthatók.

Április 10-12. között Pilismaróton rendezte meg a XIX. kerületi Természetbarát Szövetség az idei kerületi találkozóját és közgyűlését. Egyesületünket Szalai László és Lehoczki Zoltán képviselte. Megnéztük a Búbánat-völgyet, a Hideglelős keresztet, az esztergomi Vaskapu-hegyet valamint átmentünk Párkányba is. A találkozóról cikk jelent meg Kispest honlapján, az itt készült képek itt láthatók.

A március 21-én Pakson megrendezett Bakancsos Atom Kupa tájékozódási túraversenyen a rendkívül népes mezőnyben Szabó Zsuzsi és Farkas Sanyi első helyezést értek el kategóriájukban. Gratulálunk!

Szabó Zsuzsi és Farkas Sanyi 2014-ben is teljesítették a Budapest Kupa teljesítménytúra-sorozat követelményeit, így a díjátadón átvehették az ezért járó kupát és oklevelet. Gratulálunk!