Gémes Természetjáró Egyesület

2006. évi hírek

2005. évi hírek

Egyesületi hírek 2012.

December közepén Viktorék zártkörű kiránduláson voltak a Nagyszénáson. Viktor fényképeit itt láthatjátok.

Idei utolsó nyílt rendezvényünkön, a kerületi Mikulás túrán összesen 29 fő vett részt. Viktor kiránduláson készült képeit itt nézhetitek meg.

A 2012. évi Budapesti Tájékozódási Túrabajnokságon egyesületünk csapatai jól szerepeltek. Az éves összesített versenyben a középfokú kategóriában Dravecz Ferenc és Draveczné Nagy Mária bronzérmesek, az alapszintű középfokú kategóriában Bruckner Viktor, Fodor Zoltán és Glázer Zsófia szintén bronzérmesek lettek. Gratulálunk a szép teljesítményhez! A részletes eredmények itt megtekinthetők.

Tisztújító közgyűlésünkön - az Alapszabály módosításával - 3 tagú elnökséget választottunk a 2012-2017 közötti ötéves időszakra. Lehoczki Zoltán elnök és Szalai László alelnök mellett Dravecz Ferenc titkár alkotja az új elnökséget. A Felügyelő Bizottság elnöke Papp Zoltán Tibor, tagjai Farkas Attila és Szatmári András lettek.

Az október 23-i hosszú hétvégén csak négyen voltak fent Istenmezején, viszont sokfelé kirándultak a közelebbi - távolabbi környéken és Viktor rengeteg fényképet készített.  Ezek a túrák a következők voltak: 1. nap: Vajdavár-Arlói tó, 2. nap: Murányi vár (Szlovákia), 3. nap: Szénégető-patak völgye, 4. nap: Bér– andezitoszlopok.

Jubileumi ünnepi közgyűlésünkön 22-en vettünk részt. Az elnöki visszaemlékezéseket követően rövid tárlatvezetéssel megtekinthettük egyesületünk relikviáit és letettük egy virtuális múzeum képzeletbeli alapkövét. Megalakulásunk 25. évfordulójára egyesületünk a Magyar Természetbarát Szövetség elnökségétől „Természetbarát Emlékérem” kitüntetésben részesült. A torták és a pezsgő elfogyasztása után régi videofelvételeket néztünk Papp Zoli jóvoltából. A közgyűlés másnapján hatan nosztalgia-kirándulást tettünk vonattal Deszkáspusztára. Az emlékezést követően elsétáltunk a Betyár-forráshoz majd az erdei oltárnál mécseseket gyújtottunk elhunyt társaink valamint deszkáspusztai házunk emlékére. A kirándulásról Söri fényképeit itt láthatjátok.

Lezajlott a Gémes 50/25/20 teljesítménytúra. A leghosszabb távon 33, a két rövidebb távon összesen 95 induló volt. A túra másnapján a szervezők egy részével kirándultunk a Kemencei Múzeumvasúton. A teljesítők jegyzéke és a statisztikák honlapunkon megtalálhatók. Viktor képei itt.

A személyi jövedelemadó 1%-ából egyesületünk idén 125.296,- Ft-ot kapott. Köszönet mindenkinek, aki élt a felajánlás lehetőségével.

Nyár végi káptalanfüredi találkozónkon a Balaton és a Laci-féle büfé meglátogatásán túl kirándultunk Balatonfüredre, ahol megnéztük a Lóczy-barlangot, a Jókai kilátót és a Koloska-forrást valamint Balatonkenesére, ahol a löszfal tetején levő Soós-hegyi kilátóhoz mentünk fel. Viktor képei itt.

Nyári építőtáborunkban befejeztük a mosdó tetejének belső felújítását, elkészítettük és leszigeteltük az álmennyezetet. Ugyancsak elkészítettük a vízóraakna szigetelését, így talán már meg tudjuk akadályozni az újabb órafagyást. Vittünk fel egy másik hűtőt is, így több hely jut a hűtendő áruknak. Pihenésképpen elmentünk Bükkszékre, Bélapátfalvára, Szilvásváradra, Tarra és Szentkútra.  Viktor fényképeit itt láthatjátok.

Véget ért idei legnagyobb szervezésű programunk, a Természetjáró Gyerekek és Diákok Országos Találkozója Káptalanfüreden. A találkozó nagyon jól sikerült, rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, sokan mondták, hogy látszik a csapaton az összeszokottság. Köszönet mindenkinek, aki részt vett a találkozó lebonyolításában illetve előkészítésében. A rendezvényről készült fényképeket itt nézhetitek meg. A találkozó záróünnepélyén tiszteletbeli elnökünk, Gémes Antal a Természetjáró Fiatalok Szövetségétől az „Ifjúsági Természetjárásért Emlékplakett” kitüntetést vehette át. A rendezvényről fényképes cikk jelent meg Kispest  honlapján is.

Pünkösdi szlovákiai kirándulásunkon megtekintettük a dobsinai jégbarlangot, Szepes várát, valamint a Szlovák Paradicsom öt gyönyörű szurdokvölgyét. Viktor fényképeit itt láthatjátok.

A május 1-jei hosszú hétvégi istenmezejei kirándulásunk alkalmával a következő helyeket kerestük fel: Ilona-völgy (Mátra), Damasa-szakadék, Lázbérci-víztározó (Upponyi-hegység), Mátranováki riolittufa (Heves-Borsodi dombság), Eresztvényi tanösvény (Medves),  Szentkúti bazilika és kegyhely (Cserhát), tari Csevice-forrás (Mátra). A kiránduláson rengeteg fénykép készült.

Március 28-án újabb kisbaba született egyesületünkben: Fejes Andi és Gelencsér Peti kisfia, Gelencsér Benedek Boldizsár. Sok boldogságot kívánunk nekik!

Egyesületünk elnökével a Kispest TV-ben tízperces riportműsor hangzott el a Gémes TE életéről, történetéről.